skip to Main Content

De ontwikkelingen en innovaties voor digitale werkplekken zijn soms niet meer bij te houden. Wij geven, met het oog op het nieuwe jaar, vier redenen om een digitale werkplek in te richten voor 2019!

Reden 1: Office365-applicaties

In het aankomende jaar maakt de integratie met de Office365 applicaties, zoals Word, Excel, Outlook en Sharepoint, een opmars. De digitale werkplek wordt het toegangsportaal naar Office365-applicaties. Hier vinden medewerkers alle documenten vanuit een centraal punt. Dit punt wordt ook wel ‘de cloud’ genoemd*.

Daarnaast ligt in 2019 de nadruk op het optimaliseren van de digitale werkplek voor mobiele apparaten. Applicaties en ook het intranet – worden steeds meer buiten kantoor en onderweg gebruikt. Zorg voor een bewezen en gebruiksvriendelijke digitale werkplek, ongeacht het apparaat of de locatie.

Reden 2: Medewerkers centraal zetten

Het centraal stellen van uw medewerkers wordt steeds belangrijker. Een medewerker is immers de belangrijkste factor voor een succesvolle organisatie. Succesvolle organisaties doen er dan ook alles aan om medewerkers tevreden te stellen. Een digitale werkplek dat bewezen gebruiksvriendelijk is, zorgt voor meer efficiency én betere samenwerking, wat essentieel is voor de medewerkerstevredenheid.

Reden 3: Snel inwerkproces voor nieuwe medewerkers

Een digitale werkplek is dé ultieme tool voor optimale interne communicatie en informatievoorziening, kennisdeling en samenwerking binnen uw organisatie. Zo maakt u het werk voor uw medewerkers eenvoudiger, efficiënter en prettiger.

Dat begint al bij de inwerkperiode van nieuwe medewerkers. Zo’n periode is vaak al hectisch genoeg voor nieuwe medewerkers. Er komt veel op ze af. De digitale werkplek biedt dan hulp. Zo geeft een digitale werkplek nieuwe medewerkers snel en eenvoudig duidelijkheid over de verschillende systemen waarmee wordt gewerkt. De nieuwe medewerkers kunnen op één centrale plek alle benodigde formulieren invullen, informatie vinden over de organisatie én belangrijke documenten lezen.

Reden 4: Samenwerking in een digitale werkplek

Een digitale werkplek zorgt dat de samenwerking tussen collega’s sneller, gemakkelijker en productiever verloopt. Overleggen en vergaderingen kunnen via de cloud plaatsvinden, beslissingen worden sneller gemaakt en het scheelt een hoop reistijd.

Bent u op zoek naar meer informatie over een digitale werkplek? Neem contact met ons op.

*Zoals meestal met nieuwe online diensten, roept het gebruik en het aanbieden van cloud diensten juridische vragen op. Met name op het gebied van persoonsgegevens die worden geüpload en opgeslagen in de cloud. Indien namelijk de aanbieder persoonsgegevens verwerkt, gelden vaak onverkort de regels inzake gegevensbescherming. Dit legt op de aanbieder vergaande verplichtingen ten aanzien van de wijze van gebruik en de beveiliging van de persoonsgegevens. Hoewel we in 2019 een stijging van Office 365-applicaties gaan zien, verwachten wij dat bedrijven een overstap gaan maken of overwegen om (privacygevoelige) informatie weer zelf te beheren.

Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op door te mailen naar: support@mirage.nl of te bellen naar +31(0)20 – 752 22 90.

Bron: https://www.frankwatching.com

Digitale Werkplek

Delen op

Gerelateerde berichten

CTAP

Security check CTAP van Fortinet

Vraagt u zich wel eens af of uw bedrijfsnetwerk veilig is? CTAP – Cyber Threat…

Lees meer
Veiligheidsmededeling HP

TERUGROEPACTIE – HP notebooks en mobiele werkstations

HP heeft een belangrijke toevoeging gedaan aan het in januari 2018 aangekondigde HP-veiligheidsprogramma. In dit…

Lees meer
Windows server 2008

Support Windows Server 2008 loopt af!

Vanaf januari 2020 wordt Windows Server 2008 en Windows Server 2008 R2 niet langer meer…

Lees meer
HP ProBook 400-serie

Carepack cadeau bij geselecteerde HP ProBook 400-serie

Ontvang nu een HP Carepack cadeau bij één van de geselecteerde HP ProBook laptops -…

Lees meer
Back To Top